soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin sunumu; Un Chien Andalou (Luis Buñuel, 1929) izlenmesi ve tartışma | |
2 | Sanat nedir? Estetik deneyim nedir? | Zolberg, pp. 1 29 |
3 | Güzellik yargısından sanat sosyolojisine geçiş (ve dönüş). | Zolberg, pp. 53 79; Eagleton, pp. 1 16 |
4 | Sosyal süreç olarak sanat eseri. | Zolberg, pp. 79 107; Alexander, pp. 21 37 & 41 55 |
5 | Reception approaches and audience studies. | Zolberg, pp. 136 162; Alexander, pp. 181 222 |
6 | Sanat ve toplumsal sınırlar. | Alexander, pp. 225 244 |
7 | Midterm | |
8 | Estetik deneyi ve değişimleri (1): sanat değerlendirişlerinin değerlendirilmesi. | Bourdieu, RA, pp. 214 274 |
9 | Estetik deneyi ve değişimleri (2): sanatın toplumsal kullanımları. | Bourdieu, DJT, pp. 257 318 |
10 | “A strange sensation: controversies in art.” | Alexander, pp. 278 305 |
11 | Sanatçının fonksiyonu. | Zolberg, pp. 107136; Alexander, pp. 131 152 |
12 | Görme biçimleri (1): algının sosyal mekanı. | Alexander, pp. 251278; Sontag, OP, pp. 3 85 |
13 | 12. haftanın devamı. | Sontag, pp. 85183; Berger, WS, pp. 1 34 |
14 | Görme biçimleri (2): algının siyasi mekanı. | Ranciere, DPA, pp. 115 205 |
15 | Araştırma ödevinin teslimi. | Research paper submission deadline. |
16 | Final | Final |
Ders Kitabı | Zolberg, Vera L., Constructing a Sociology of the Arts, Cambridge University Press (1990); Alexander, Victoria D., Sociology of the Arts: Exploring Fine and Popular Forms, WileyBlackwell (2003); Eagleton, Terry, Literary Theory: An Introduction, University of Minnesota Press (2008); Sontag, Susan, On Photography, Picador (2001) Bourdieu, Pierre, Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Harvard University Press (1987), The Rules of Art: Genesis and Structure of the Literary Field, Stanford University Press (1996) John Berger, Ways of Seeing, Penguin (1990) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersler görsel kaynaklar ile desteklenecektir; bu kaynaklar sınıf tartışmalarına başlangıç oluşturacaklardır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - |
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 9 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | - | 10 | |
Toplam | 135 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | |||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest