11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sanat sosyolojisini kuran temel kavramları anlayarak kullanabileceklerdir.
  • Estetik deneyimin sosyolojik incelenmesinde kullanılan önemli yaklaşımları değerlendirebileceklerdir.
  • Sanatın tüketimi ve üretimi arasındaki belirgin farkları karşılaştırabileceklerdir; bu iki alan arasında bağlantılar kurabileceklerdir.
  • Sanat eserinin sosyal bağlamı ile olan ilişkisini analiz ederek, zevk yargılarının kıstaslarını eleştirel düşünebileceklerdir: evrensel zevk kriterleri var mıdır?
  • Sanatçının modern toplumlarda ki rollerini ve statüsünü değerlendirebileceklerdir.
  • Sanat eserlerini siyasal fonksiyonları açısından değerlendirebileceklerdir: sanatı özgürleştirici veya baskıcı, ilerlemeci veya tutucu kılan nedir?
  • Yüksek kültür ve popüler kültür arasındaki ayrımı eleştirel değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin sunumu; Un Chien Andalou (Luis Buñuel, 1929) izlenmesi ve tartışma
2 Sanat nedir? Estetik deneyim nedir? Zolberg, pp. 1 29
3 Güzellik yargısından sanat sosyolojisine geçiş (ve dönüş). Zolberg, pp. 53 79; Eagleton, pp. 1 16
4 Sosyal süreç olarak sanat eseri. Zolberg, pp. 79 107; Alexander, pp. 21 37 & 41 55
5 Reception approaches and audience studies. Zolberg, pp. 136 162; Alexander, pp. 181 222
6 Sanat ve toplumsal sınırlar. Alexander, pp. 225 244
7 Midterm
8 Estetik deneyi ve değişimleri (1): sanat değerlendirişlerinin değerlendirilmesi. Bourdieu, RA, pp. 214 274
9 Estetik deneyi ve değişimleri (2): sanatın toplumsal kullanımları. Bourdieu, DJT, pp. 257 318
10 “A strange sensation: controversies in art.” Alexander, pp. 278 305
11 Sanatçının fonksiyonu. Zolberg, pp. 107136; Alexander, pp. 131 152
12 Görme biçimleri (1): algının sosyal mekanı. Alexander, pp. 251278; Sontag, OP, pp. 3 85
13 12. haftanın devamı. Sontag, pp. 85183; Berger, WS, pp. 1 34
14 Görme biçimleri (2): algının siyasi mekanı. Ranciere, DPA, pp. 115 205
15 Araştırma ödevinin teslimi. Research paper submission deadline.
16 Final Final
Ders Kitabı Zolberg, Vera L., Constructing a Sociology of the Arts, Cambridge University Press (1990); Alexander, Victoria D., Sociology of the Arts: Exploring Fine and Popular Forms, WileyBlackwell (2003); Eagleton, Terry, Literary Theory: An Introduction, University of Minnesota Press (2008); Sontag, Susan, On Photography, Picador (2001) Bourdieu, Pierre, Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Harvard University Press (1987), The Rules of Art: Genesis and Structure of the Literary Field, Stanford University Press (1996) John Berger, Ways of Seeing, Penguin (1990)
Önerilen Okumalar/Materyaller Dersler görsel kaynaklar ile desteklenecektir; bu kaynaklar sınıf tartışmalarına başlangıç oluşturacaklardır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
9
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
-
10
    Toplam
135

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek.
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010